Połączenia kolejowe dla Wolsztyna
to nasza szansa i przyszłość. Nie będąc jeszcze Burmistrzem, w roku 2010,
wypowiedziałem się negatywnie w sprawie likwidacji odcinka linii kolejowej
Sulechów - Wolsztyn. Argumenty:
"wybudujemy ścieżkę rowerową na nasypie
kolejowym" nigdy do mnie nie trafiały. Ścieżkę rowerową gmina wybuduje
z pomocą środków zewnętrznych lub własnych prędzej czy później. Linii kolejową
gmina raczej już sama nie wybuduje nigdy. Dlatego też zaprotestowałem przeciwko
likwidacji linii kolejowej Nowa Sól - Wolszyn. Obecnie tory pozostały już
tylko na odcinku z Wolsztyna do Świętna, z "rozkradzionym" odcinkiem między
Kębłowem a Świętnem. Dzięki staraniom Towarzystwa Przyjaciół Wolsztyńskiej
Parowozowni ubytek w torowisku ma zostać uzupełniony, tak aby pociąg z
Wolsztyna mógł ponownie dojechać do Świętna. Jest to realne w roku 2024.
Cały czas istnieje torowisko
na odcinku Powodowo - Wolsztyn. Nasze starania o reaktywację połączeń kolejowych
na tym odcinku zostały uwzględnione przez PKP PLK oraz Urząd Marszałkowski
Województwa Wielkopolskiego. Poparł je także Powiat Wolsztyński. Pod koniec
2023 roku odcinek linii kolejowej Powodowo - Wolsztyn został wyremontowany
do stanu umożliwiającego przywrócenie ruchu kolejowego, co ma nastąpić
w pierwszym półroczu 2024 roku. Wypowiadałem się o tym m.in. na łamach
samorządowej gazety Wspólnota we wrześniu 2020 roku.
PS. Czy wiesz, że dziś po
zakończeniu remontu ostatniego odcinka inii 357 między Drzymałowem a Wolsztynem,
z naszego miasta do Poznania kursuje 13 bezpośrednich połaczeń do stolicy
Wielkopolski?
Zobacz
rozkład jazdy.